सोमवार, 10 दिसंबर 2018

DUCATI PANIGALE V4


Ducati took the veil off its brand new flagship monster - the Panigale V4,  at 2017 EICMA. The first ever 4-cylinder production Ducati looks striking, and brings along with it a lot of MotoGP derived technology.


The V4 engine displaces 1,103cc and produces 211bhp and 124Nm. The V4 configuration is achived by combinig two 90 degree V-twins  rearwards at an angle of 42 degrees- exactly the same as Desmosedici. Such power, combined with the V4's 195kg kerb weight, makes up for a commendable power-to-weight ratio of 1.08bhp/kg. The Ducati Pangale V4 is Engineered around a new frame called the front frame.

 Ducati claims that the new setup is compact  and lighter  as compared  to the frame of the 1299. in fact, the frame weight just 4kg.   



डुकाटी ने 2017 ईआईसीएमए में अपने ब्रांड के नए फ्लैगशिप राक्षस - पैनिगेल वी 4 को घुमाया। पहला 4-सिलेंडर उत्पादन डुकाटी हड़ताली दिखता है, और इसके साथ-साथ बहुत सारी मोटोजीपी व्युत्पन्न तकनीक लाता है। वी 4 इंजन 1,103 सीसी को विस्थापित करता है और 211bhp और 124Nm का उत्पादन करता है। वी 4 कॉन्फ़िगरेशन को 42 डिग्री के कोण पर दो 90 डिग्री वी-जुड़वां दोबारा जोड़कर प्राप्त किया जाता है- ठीक उसी तरह Desmosedici के समान। वी 4 के 1 9 किलोग्राम कर्क वजन के साथ संयुक्त ऐसी शक्ति, 1.08bhp/kg के प्रशंसनीय पावर-टू-वेट अनुपात के लिए तैयार होती है। डुकाटी पांगेल वी 4 को फ्रंट फ्रेम नामक एक नए फ्रेम के आसपास इंजीनियर किया गया है।
 डुकाटी का दावा है कि 12 99 के फ्रेम की तुलना में नया सेटअप कॉम्पैक्ट और हल्का है। असल में, फ्रेम वजन केवल 4 किलो है।

कोई टिप्पणी नहीं:

एक टिप्पणी भेजें